Nytt skilt i Nydalsbakken

Publisert av Kari R. Authén den 04.09.21.

Bymiljøetaten har satt opp skiltet som del av ny skiltplan for hele Akerselva. Det er nå satt opp et skilt som forteller om Nydalsbakken. Bymiljøetaten har satt opp skiltet som del av ny skiltplan for hele Akerselva. Historielaget Grefsen-Kjelsås-Nydalen har jobbet med forslag til historisk skilt i flere år, etter initiativ fra Nydalen Skiklub. Underveis har vi fått bistand fra Akerselvas venner og Oslo Elveforum. Forslaget som da ble utarbeidet, har ligget til grunn for Bymiljøetatens skilt. Vi synes det hadde vært hyggelig med en liten markering på stedet og har kommet frem til tirsdag 7.september kl 18.00. Det er ikke snakk om et stort arrangement, men snakke litt om historien til Nydalsbakken og prosessen frem til skiltet står der.

Det må selvfølgelig tas nødvendige hensyn med tanke på avstand etc. Vel møtt!